:.salamesrabadie selamanya.:

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan...

aduhai letihnya rasa sejak kebelakangan ni.. x larat rasanya, nk cuti tp keje byk kat opis. time relax mmg mati kutu dibuatnya, tp bila dtg satu keje.. mak aii rasa nk pengsan tgk. lelagi time tender kuar. aku la org yg akan dicari utk menaip softcopy bg "schedule of prices". ape nk buat dah nasib badan kan. bila dah mula menaip tu, mulala aku x senang duduk. maklumla skang kandungan aku dah pun msk 37 minggu. kaki ni makin lama makin sembab, kadang tu pijak tanah pun xrasa, bak kata adik aku mcm kaki giant la.. sabar je la kan. aperpun hari ni merupakan hari terakhir aku bekerja sblm maternity leave. x larat dah la nk drive gi keje, perut pun dah cecah stering, kaki plak sembab.. kadang tu krem dibuatnya. dahla kereta ku manual, alamak hai sesak nafas bila time jem tu. lagipun hubby aku risau dah, x bg dah gi keje katanya tgk aku cian, disuruhnya amik cuti awal... atleast dok umah xdela dia risau sgt, maklumla aku tggl dgn family kan. ada gak org nk tlg tgkkan kot ada emergency kan.

ikutkan hari ni doc bg aku mc, tp aku xmo amik mc..baek kan aku ehehe.. bkn ape aku nk siapkan keje aku yg mana skit je lagi nk siap tu. aku xnk org ckp belakang bila aku cuti nnt, amik cuti tp keje byk tertangguh. bkn kejap kan cuti maternity leave ni, lelagi keje tu melibatkan tender. aku xmo opismate yg lain kelam kabut bila aku xde nnt. dan aku bersyukur sbb rasanya sepanjang aku bercuti ni ada 3 dokumen tender yg perlu disiapkan. fuhh! selamat aku, ehehe terlepas dr nk kena stay back menyiapkan tender. huh bkn ape, mmg x larat bila wat tender ni sbb nya keje nk menyiapkannya dah la last minute, remeh & byk benda kena buat.. yg letihnya nk tggu feedback dr supplier b4 nk proposed apa² equipment dlm tender. hanya org yg pernah bersama² menyiapkan tender ni je la tahu betapa letihnya buat tender ni.

semalam aku ada appointment gn doc, skang dah every week kena checkup. smpi klinik mmg ramai btol org. lama jgk la menunggu. masa smpi tu br no.8, aku plak dpt no.18. lama gak nk tggu tu, nasibla ada 2 doc. so, cepat la skit. bila tiba no. aku dipanggil tetiba ada sorg patient ni x puas hati gn doc sbb katanya dia dah lama tggu, tp nape no aku yg dipanggil dulu. aduhai serba salah plak aku, dia siap ckp dia dah x tahan sakit ni psl lama menunggu. tp doc tetap suh aku msk dulu, lps check aku br doc pggl dia. dlm bilik doc tu aku dengar nurse tu ckp gn doc yg patient td tu dah dipanggil pun, byk kali dah dipanggil. tp dah dia xde dtg, ingat dah balik. rupa²nya patient td tu ntah mana peginya td, tu td tu br dtg blk klinik, smpi² klinik tgk agaknya no. dia dah terlepas.. tuh yg agaknya cr pasal tu.. mcm ni punya org pun ada kan. smlm doc hanya check kedudukan bb, alhamdulillah kepala bb dah msk dipintu rahim.. patutla aku slalu rasa sakit kat bahagian ari² ni.. psl contraction mmg hari² ada tp x kerap sgt.. doc igt nk check bukaan pintu rahim, tp x buat pun.. mayb doc rase blum masanya lg. cuma doc byk kali tanya ada kuar x tanda² nk bersalin?? aku jawab blum lg doc. tp doc ckp kaki aku mmg dah bengkak sgt ni. smpi doc ckp kalu blum smpi masa nx week jumpa saya lg ye.. tp smlm mmg aku minta mc psl anakku haziq demam. bole tahan panas jgk la bdn dia, cian plak tgk.. ni gara² ikut papa dia gi beli brg kat tesco smlm la ni.. blk hujan lebat, tuh yg demam tu.. tuh yg x kasi dia pegi sekolah pg semalam, nk jaga dia kat umah. biasala bdk² bile demam ni manja skit.

so, lps wat pemeriksaan aku pun balik umah. smpi umah apa lg mata pun ngantuk, bdn pun mmg x berapa selesa psl sejak akhir² ni tido x lena, asyik terjaga je. so, mmg semalam rehat sepuas²nya sambil jaga haziq. alhamdulillah haziq dah semakin sihat & pagi ni dia bole ke sekolah.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin