:.salamesrabadie selamanya.:

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan...

arini genap 39minggu 2hari kandungan ku. namun blum ada apa2 petanda yg menunjukkan aku bakal melahirkan bayi ke-2 ni. pg ni aku ke klinik lg utk mengambil mc & checkup dgn doc nik haliza. seperti biasa urine test mesti dibuat. dan aku meminta agar doc membuat scan utk aku mengetahui perkembangan bayi dlm kandungan ku.

scan menunjukkan bayiku sihat, jantungnya berdegup normal. tp doc kata bayi aku besar. ohhh no! no! no! seram sejuk aku mendengarnya.. inila paling aku takuti. kepala bb masih di takuk yg sama spt sblm2 ini. bb ku mmg sgt aktif, dan aku sentiasa merasa ketegangan di perutku. tp doc ckp "mmg awak rasa, tp apsal la x bersalin2 lg ni. sy tgk kaki awak mmg dah sembab sgt ni". aku hanya mampu berkata "sy pun x tahu la doc, bilalah bb ni nk kuar". ehehe....

inilah keadaan kakiku yg sembab...

masa scan tu, doc pun kira ukur lilit kepala bb, perut bb, tulang peha bb & kematangan uri. uri telahpun menunjukkan kematangannya, tp nape la aku x jugak bersalin2 ni.. ya allah risaunya aku. "ya allah kau permudahkan lah segala urusanku untuk melahirkan bayi ini". kemudian aku tanya pd doc berapa berat bb skang?? scan menunjukkan 4kg.. ya allah biar btol??? owh tidak!! doc pun terkejut.. siap ckp "heyy sy pun x caya ni, x mungkin la bb awak besar camtu". aku ni lagila bila doc ckp camtu seriau dah jantung aku dibuatnya. terbayang la mcm mana keadaan aku ketika bersalin nnt sekiranya benar berat bb sedemikian rupa. doc check skali lg, adakah benar berat bb ku 4kg??? mak aiii besar btol anak ummi yg ke-2 ni.. berat aku masih maintain je xde plak naik. camnela bole besar bb aku kali ni..

rupa2nya setting pd scan silap. setelah di ulang semula scan, br la doc mengesahkan bahawa berat bb ku antara 3.3kg - 3.5kg. aku tetap seriiiiau mendengarnya. mana idaknya, jauh beza gn abgnya haziq. 2.5kg je abg haziq lahir dulu. lps scan doc ckp sekiranya aku hingga hari khamis ni masih blum jugak bersalin, maka hari jumaat ni doc akan kuarkan surat masuk hospital utk induce kerana risaukan keadaan aku dan bayi yg makin membesar. ya allah.. takutnya aku!! "wahai anak ummi sayang.. cepat la kuar, jgn la buat ummi risau & takut mcmni, bantula ummi, permudahkanlah proses kelahiranmu, ya allah!". moga2 allah perkenankan doa ummi ni. kalu diikutkan due, aku bakal melahirkan bayi ni pd hari sabtu 30hb. Mei ni. tp memandangkn tumbesaran bayiku yg sihat membesar, doc bg tempoh smpi khamis ni je. jumaat terus induce jika masih x bersalin jgk.

ni gambar terbaru lps balik dr klinik td. perut mmg terselahlah besaunya. bak kata kenkawan & sedaramara yg melihatnya, seolah2 kandungan ni anak kembar plak. bg aku biasa je besarnya sbb haziq dulu pun rasanya besar lebih kurang mcm ni jgk. kembar air org kata. smpi melimpah2 la air ketuban bila dipecahkan. kali ni x tahu la plak mcmana. huhu..

gambar terbaru! menunjukkan perutku yg semakin membesar..

:. P/s .:

harap2 dpt la bersalin normal jgk kali ni. doakan ye!

2 comments:

bulat gakle perot ko tu iewa..ha..ha..amboi..takan dah lupe kot nak kene bawak pe g hospital..kui..kui..ko bakal dpt baby boy ke girl??

fuadnis,
mmg bulatkan perut aku tu.. tp rase aku masa 1st dulu lebih besar lg kots. insyaallah kali ni aku dpt hero lg la nis.. ko mesti bakal dpt sepasang kan..tahniah la ye!

Blog Widget by LinkWithin