:.salamesrabadie selamanya.:

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan...

alamakkk!! camne ni? doc ckp kencing aku dijangkiti kuman.. atau nama lain kencing kotor. risau nyer la aku. doc ckp mayb aku kurang minum air. hah! kurang minum air.. owh tidak sama skali, aku rasa aku byk skali minum air, kalu psl gi toilet utk buang air, rasanya mmg kerap dah aku ke toilet. adakah disebabkan urine test tu dibuat slps aku mkn?? pg td aku mkn nasi lemak tp lps mkn tu aku minum skit je la air sbb aku mmg lps mkn x minum air, lama skit pastu br aku minum byk2 air.. apa lg hubby aku bising la, dia risaukan aku.. sbb tu agaknya bhgian ari2 slalu aje sakit.. erm ntahla, b4 ni preggy x pernah plak camni jdnyer.. so, doc bg ubat lawas kencing, katanya biar aku kencing byk2.. ehehe tp aku x mkn pun ubat tu?? mmg aku akui, aku adalah jenis org yg x consistant mkn ubat, kecuali terpaksa samada sakit yg tidak boleh ditahan.. hahhaha.. x suka bergantung pd ubat sebenarnya.. selagi bole tahan sakit, akan ku pertahankan..

so, apa yg patut aku buat ye selain minum air byk2?? mama aku kata kalu wat pemeriksaan kat klinik kerajaan lama dah kena tahan wad, sbb this week aku dah 38 minggu.. so, mmg bila2 masa je bole bersalin.. mama ckp jgk, suh beli biji barli, rebus air then minum.. btol ke ye???

:. P/s .:
ada sesiapa pernah mengalami symptom sedemikian? apa saranan yg perlu aku buat selain bergantung pd ubat.. pllllzzz help me!!!

2 comments:

cara lain selain minum ubat ialah dengan minum cranberry juice..

bila terjangkit air kencing berkuman, ia akan kerap datang dan hilang. saranan saya, kalau boleh amalkan minum air je ataupun buatkan Cranberry juice tu menjadi minuman harian di waktu pagi dan malam amalkan minum air putih je. saya dah lama mengalami penyakit tu dan tak tahu sampai bila ia akan berlaku. dah masuk 4x menghadapi air kencing berkuman ni tu pun doctor asyik bagi ubat & bagi saranan minum cranberry juice.

Blog Widget by LinkWithin