:.salamesrabadie selamanya.:

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan...

irfan & abg haziqnya..

ahad, 16 Aug 2009
citer psl penyakit demam ni... sgttt la merisaukan...
mlm isnin yg lalu, bdn haziq panas sgt... dia mengadu sakit perut.
so, aku dah sapukan minyak yuyi kat perut dia.. mmg aku x lena tido mlm tu...
kejap² terjaga.. tgk irfan lena je tidonya...
alhamdulillah irfan mlm mmg sgt senang menjaganya..
hanya bgn utk menyusu & kemudian akan tido selena²nya...

tp mlm tu tidak pd abgnya.. kejap² jerit pggl ummi..
mungkin haziq x selesa dek kerana panas bdnnya.. aku yg mmg x lena tido ni..
basahkan saputangan, kasi lembab² gitu kemudian letak kat dahi haziq..
tp haziq mmg x suka aku buat mcm gitu..
menangis dia x bg aku letak saputangan lembab tu kat dahi dia..
tp aku pujuk dia, sbb nk bg kurangkan kepanasan suhu bdn dia..
sambil tu aku suruh dia minum air masak byk²..

isnin, 17 Aug 2009
esoknya pg isnin, patutnya haziq kena ke sekolah...
tp haziq x sihat, so suruh hubby bwk haziq gi klinik..
aku amik cuti harini.. nk jaga haziq.. hubby plak gi keje lewat skit..
biasala anak² kalu sakit, mesti nk dgn umminya jgk.. so, kenala cuti..
pg tu suhu bdn haziq nmpk mcm kurang skit banding mlm td..
mcmanapun kena jgk bwk jumpa doc kan.. bahaya skang ni..
teruk ke x teruk ke sakit tu, kalu anak kecil yg sakit.. mesti kena bwk check dgn doc..
kenkadang bdk kecik diorg x reti nk bgtau sakit ke hapa ke..
blk citer psl haziq td, sblm gi klinik, suh hubby beli mask dulu..
mesti pakai mask kalu gi tmpt mcmtu.. sbb yg dtg sume org berpenyakit..
so, sblm ape² jd, suruh haziq pki mask.. nasib la dia mahu..

hubby citer, smpi kat klinik nurse x tanya dah sakit ape..
psl dah nmpk haziq pki mask. ehehe
alhamdulillah haziq bebas dr H1N1.. doc ckp demam biasa je..
suhu badan haziq 38°C.. nasib haziq x susah mkn ubat..
cuma dia susah nk mkn... bak kata mama aku, 2 atau 3 hari sekali je dia mkn nasi..
tuh psl susah naik bdn dia.. byk mkn benda² lain & kuat minum susu..

lps blk dr klinik, asal mkn je..mesti dia muntah...
bgsla jgk gitu kan... biar kuar sume...
dia byk tido je... sepanjang blk dr klinik tu..
panas bdn dia kejap panas, kejap kebah...

selasa, 18 Aug 2009
alhamdulillah, nmpk haziq ceria & sihat skit banding dr semalam..
so, aku pun bersiap nk ke tempat keje...
atuk haziq pg ni beli bekfas nasi lemak gn mee goreng..
memang kebiasaan kalu bekfas, atuk haziq mesti pggl haziq mkn sekali..
uhhh mmg berselera btol anak ummi pg ni mkn..
lps mkn nasi lemak, mkn mee goreng plak.. org br nk baik demam..
mmg gitu la kan... mengikut kata wan haziq plak..
semasa ketiadaan aku, tghari dia mkn 2 ketul ayam goreng plak..
uiii mmg berselera btol anak ummi mkn ni..
kan bagus kalu gitu hari².. kalu x mmg susah nk suruh mkn..

rabu, 19 Aug 2009
haziq dah bgn masa aku tgh bersiap² nk mandikan irfan pg ni.
semalam dia mcm excited nk gi sekolah arini..
katanya "haziq dah baik demam dah ummi, bdn haziq x panas dah ummi, ummi cuba rasa"
lebih kurang gitu la ayat dia... "esok haziq leh gi sekolah"...
mungkin rindu kat kwn² sekolah & cikgu dia kots..
dah mandi & pakai baju sekolah... bdn dia mcm panas sket lg..
so, hubby kata xyah la haziq gi sekolah arini..
akupun b4 gi keje td bg dia mkn roti bakar & bg mkn ubat demam.
so, arini haziq rehat lg kat umah. harap haziq okla arini.
risau jgk psl kat umah tu mak tam dia pun demam jgk.. dpt 3hari MC plak..
lps sorg² demam kat umah tu.. b4 ni acu dia yg demam...

"Ya Allah kau sembuhkan lah penyakit demam anakku, berilah ianya kesejahteraan serta lindungilah dia dari penyakit berjangkit".
Aminnnn..


:. P/s .:
doakan sama ye kenkawan kesembuhan utk haziq. tq ^_^

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin