:.salamesrabadie selamanya.:

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan...

pejam celik... sedar² cuti bersalin pun dah abis.. pd hr selasa yg lalu aku telah kembali semula bekerja seperti biasa...

yg sedeyyy nyer bila kena tinggal kan irfan... maklumla dah lama bercuti.. cian anak ummi ni kena tinggal.. yg lebih x sampai hatinya nk tinggalkan irfan sbb irfan fully breastfeed.. dia xmo langsung minum susu instant.. kena la aku berpam bagai kat opis nnt.. untukmu anakku irfan.. ummi sanggup buat ape saje.. janji anak ummi sihat...

sehari sebelum masuk keje, adalah hari checkup irfan utk imunisasi 2bln.. pekembangan irfan utk 2bln ni sgt positif.. antaranya ialah:

  • dah pandai berborak, senyum & membalas kata² org yg berckp dgnnya... tp ikut bahasa dia la kan...
  • mencari arah bunyi...
  • mata mengikut objek yg ditunjukkan...
  • memanggil apabila terasa tiada org disisinya...
berat terkini setelah 2bln ni 4.9kg.. tingginya 59cm.. alhamdulillah kali ni lps kena injection imunisasi utk 2bln ni.. irfan tidak demam.. sbb nurse mmg awal² mention yg dos kali ni bole menyebabkan demam.. apelagi lps je kena injection, aku terus bg ubat demam yg diberikan.. good boy anak ummi ni.. nangis kejap je masa kena inject tu.. pastu terus tido..

citer psl 1st day keje.. masuk² opis ada plak staff meeting... uhhh kalu bole mmg nk elak dr masuk bilik meeting tu.. tp nk wat camne.. dah nasib x baik.. time 1st day keje, time tu jgk la staff meeting.. biasa meeting start kul 9pg.. tup..tup smpi opis bos buat awal plak meeting sbb nk kejar kul 10pg ada meeting kat tmpt lain katanya.. sepanjang meeting biasala bos bg kata² semangat, nasihat dan yg paling best dengar... tang ape lg.. bonus la... nasib ada gak berita gumbira.. katanya nk bg bonus 2 bln gaji.. alhamdulillah murah rezeki.. hehe.. merata² org dok ckp psl kegawatan... aku amat bersyukur kerana opis aku tidak buang pekerja & masih mampu memberi bonus.. alhamdulillah kan...

dan ada lg.. yg menggembirakan.. opismate kata aku dah kurus hahaha... siap bos kata mcm anak dara.. muka berseri².. malu nyer aku masa tu dlm bilik meeting... yerla biasala kan org lps bersalin ni.. xde lain mestila nk kembali cantik & slim mcm sblm mengandung.. kalu bole nk mcm zaman memula kawin dulu tu kan.. kalu korg nk tahu sejak bersalin smpi skang aku dah pun turun berat sebanyak 18kg.. berat sblm bersalin 81kg.. hah kirala sendiri berapa berat aku skang ni.. tp itu bkn berat impian aku.. sbb aku masih merasakan diriku ini gemuk... byk lg rasanya berat yg perlu aku turunkan kalu btol² nk slim.. ehehe.. xpe pas ni dah nk msk bulan puasa.. akan ku cuba utk turunkan lg berat ni.. tp kena berpada jgk la kan berdiet pun.. sbb aku punya anak kecik yg menyusukan bdn.. nnt x cukup zat plak irfan.. cian buchuk ummi tu nnt...

ehh panjang plak citer entry kali ni.. yerla lama x update.. terlebih sudahhhh... hahaha...

3 comments:

seronoknya dengar citer kengkawan sekarang..

cepat betul masa berlalu, dulu terkedek-kedek je pakai baju sekolah (aku la tu)..hehe.

wah.. dah de blog ye iewa.. kenal aku x??? huhuh.. comey anak ko.. sebaya lak ngn anak aku.

bar|ne,
ehehe.. tuhla kawin la cepat.. nnt mesti byk cerita nnt nk kongsi ekeke..

chugie,
mestila kenal suzie, nama pun classmate dulukan.. a'ah sebaya la anak kita.. anak ko pun comeyyy jgk.. girl lg..geram je...

Blog Widget by LinkWithin